Pages

Tuesday, May 3, 2011

Laughing !



Secara saintifik,apakah treatment yang paling berkesan untuk mengurangkan pressure & tension ??? 




Mengikut kajian 



ketawa  

merupakan terapi yang terbaik untuk mengurangkan tension & pressure    

-fact-
Terapi ketawa sebenarnya dizahirkan oleh seorang ahli terapi yang bernama Norman Cousins. Istimewanya, kajian menunjukkan apabila seseorang ketawa, ia menghasilkan imunisasi tubuh dengan tinggi terutamanya sel semula jadi yang melindungi tubuh daripada penyakit kanser.

Apabila seseorang ketawa, otak menghasilkan hormon endorfin yang melengkapkan rasa penuh yakin dalam diri. Dan boleh dikatakan individu yang ceria mempunyai jangka hayat yang lebih panjang berbanding individu yang hidup dalam tekanan. Jadi, jika anda 'tak ada mood', pergilah tengon movie atau baca komik kegemaran anda dan ketawa.

-KEBENARAN & PEMBUKTIAN- 

Wow,di saat berada dalam keadaan aty yg mendung 
SOMEONE telah hadir dalam life aku tok wat aku ketawa sampai lupa terus laa problem cm harem  
mean ...
bukan ktowg jumpa face to face but dalam fon jep 
disebabkan jarak memisahkan , so guna laa teknologi yang sedia ada 

Bermulanya di sini... 

Aku & DIA dah member since kanak2 ribena ag
memana pegi.mesty ada muka ktowg bedua
tapi ktowg tak layan laa men pondok2,kawen2
tapi...
ktowg cycling & panjat2 bukit yang terletakanya jauh laa juga dr singgahsana kami 
kalau sang semut berjalan kaki tangan maw setengah jam baru sampai  

bla...blaa..blaaa... 

 zaman kanak-kanak ribena kami 

back to our topic

ktowg kalau jumpa ke col ke skype ke hape2 laa
ta sah law ta KETAWA 
DIA ni happening orangnya & terlalu banyak yg ingin diceritakan bler dengan aku
so
memang sonok laa sampai kredit aku abes dek col dy berjam-jam
tapi ta pe 
after col DIA sambil bergelak ketawa dr awal col sampai lah nk letak fon uh  
aku dapat satu nikmat  

Memang lega gler ah dapat ketawa begituh,da lama kowt ta ketawa cam uh rasanya


*ppssstttt : try laa weyh,abes krdt tape,salkan release ppe yg ta ptot uh an an an...
 


sebelum saya terlupa

thanx kepada si DIA 
syg ko lah weyh ! 

my bestfren forever n ever !



1 comment:

  1. klo akulah org nye,,aku pon nk ucapkan thnx pd penulis blog ni.hik3...~~fren 4 ever, jiran encik salam selamanya~~:P

    ReplyDelete