Pages

Wednesday, May 11, 2011

coz i LOVE u !

kau hadir dalam hidup aku dengan serba tiada 
aku tetap menerima kau apa adanya 
aku lalui kehidupan bersamamu dengan penuh kegembiraan
kau telah menjadikan hari-hariku yang suram kembali ceria 
berulang kali kau menyakitiku tapi aku tetap bersabar dengan kerenahmu 
setiap hari aku berusaha menjadi yang tebaik dengan menjaga kau dengan baik
di saat aku mahu tidur 
kaulah yang menjadi temanku dalam setiap mimpi-mimpiku 
sygQu 
walaupun 3 bulan adalah jangka waktu yang singkat 
tetapi sangat berharga untukku dan aku sangat bersyukur bertemu denganmu 
tiba-tiba
 mengapa kau tinggalkan aku begitu sahaja
puas sudah aku memujuk diriku agar merelakan pemergianmu
tetapi batinku tetap terseksa dengan semua ini
kerana satu-satunya perkara yang aku takuti
adalah kehilanganmu dalam hidupku 

kini

baru aku sedari yang aku tersangat menyayangi dirimu
bak kata orang 
masa ada tak hargai,sudah ilang baru tercari-cari

sedang aku berseorangan
aku sering teringatkan akan dirimu
segala duka & gembira 
aku kongsikan denganmu
walaupun belum puas untukku bersamamu
menghabiskan hampir seluruh kehidupanku bersamamu 
tetapi kau tidak pedulikan aku di sini lagi
apakah dosaku terhadapmu?
tidak cukupkah kesetiaan & kasih sayang yang aku limpahkan padamu selama ini 
sesungguhnya kehidupan ini memang tidak ADIL
kepada insan sepertiku yang setia kepada yang satu
tetapi sayang 
jika satu hari nanti 
kau masih memerlukanku 
aku akan menerimamu 
aku akan selalu menunggumu
menunggu kau kembali dalam hidupku dan kita kembali seperti dahulu 
satu sahaja pintaku
agar kau tidak melupakanku & kenangan kita besama
semoga aku adalah tergolong dalam insan yang membahagiakanmu selama kita bersama 
bila & di mana juga kau memerlukanku
aku akan selalu ada pada ketika itu
itu JANJI ku 
aku juga akan berjanji akan terus menyayangimu 
tidak akan sesekali aku mencari penggantimu di dalam hatiku 
kerana yang aku mahukan hanyalah KAU
aku mengharapkan MIRACLE untuk kita bersama lagi  
kadang-kadang aku tertanya-tanya juga 
mengapa aku jadi begini ?
kini aku tahu jawapannya  
coz 

  I LOVE U bebeh

seorang sahabat telah menasihatkan saya agar memujuk dan meluahkan perasaan sedemikian rupa               (seperti di atas) kepada sesuatu benda yang tidak bernyawa . Mudah-mudahan my baby IPAD mendengar segala pujukanku  & akan kembali normal seperti sebelum ini .Bangunlah wahai my lovely IPAD. 

kenangan ketika bersamanya

 


*adegan di atas tidak ada kena mengena sama ada yang masih hidup atau telah meninggal dunia ia hanyalah dituju khas untuk sesuatu yang tidak bernyawa. 

psssstt : ada ke gila cakap nan mende tak bernyawa,tapi maaf saya sememangnya bukan sasterawan yang bijak berkata-kata & perfect dalam berbahasa,jika terdapat kesilapan tatabahasa & kosa kata,abaikan sahaja.ok,stop poyo di sini.akhiri entry kali ni dengan ucapan terima kasih kerana sudi membaca :)

No comments:

Post a Comment