Pages

Saturday, May 7, 2011

H.A.U.N.T.E.D

hi ! gud ...erkkk..tataw laa bila masanya korang baca entry ni kan 
kalau pagi gud morning lah & sewaktu dengannya . . . 
actually,sebaik sahaja aku log in facebook acc ayat nk skema 
terbaca la status sorang budak ni yg berbunyi  

"Sesiapa yg dibesarkan di JOHOR BAHRU & sentiasa ambil tahu,, mesti kenal dengan cerita mistik VILLA NABILA (Danga Bay), Misteri Kemayan City (yg terbengkalai tu laa), Banglo hilang di Taman Rinting" 

Ketiga-tiga cerita mistik tersebut aku agak tahulah jugak 
*terasa cam anak jati johor lah pula   :p
Let's me introduce about the horror stories one by one 

1st story : Villa Nabila 
Actually,banyak sangat version bout villa nabila nih
so,aku tak nak jadik the next version bila cerita tentang sesuatu yang tak tahu kesahihan dia 
yang aku tahu Villa Nabila nih terletak dekat dengan danga bay kat bukit siren 

berkat batuan mr google image dapat lah aku show kat anda semua Villa Nabila tersebut
nih lah picture haunted villa Nabila 

ok lah,alang-alang aku ceritalah serba sedikit bout haunted villa ni 
aku tak tahu betul ke tak ke tak ke betul ke aku pon dah tak betol 
katanya haunted villa nih terdapat mayat nabila itu sendiri di dalamnya 
yang belum dapat detect di mana mayatnya berada
maybe pakar-pakar boleh lah cipta sensor tok detect mayat tuh yep tok prove kesahihan cerita yang pelbagai version tu 

2nd Story : Kemayan City  

Kemayan City ni merupakan bangunan atau lebih dikenali dengan mall yang terbengkalai 
aku pon tak berapa nak amek  tahu nape terbengkalai 
tak ckop bajet ke kehabisan simen ke tak dapat kelulusan ke...ooppsss...
sumpah tak tahu pape 
dari tepi jalan skudai pon kita dah boleh nampak bangunan ni
memang agak haunted jugak lah 
ditambah pula pelbagai materials yang terdapat di dalam haunted building ni sudah ghaib 
atau secara saintifiknya dirembat oleh yang sedang  memerlukan
*pepandailah paham-paham sendiri 


tuh dia haunted building yang dikatakan dalam karangan di atas


3rd Story : Banglo Ghaib 

Pasal banglo ni aku selalu gak lalu depan tapak yang dikatakan banglo ni ghaib
banglo ghaib ni terletak di Taman Rinting yang tidak jauh dari uma aku 
law nek beskal cm mat bangla & nepal maw 20 minit lah  
kalau nek keta setengah jam jugak 
mengapa keta lagi lambat sampai dari beskal pula?
jawapannya : sebab selalu terjadinya traffic jam,so keta kan gedabak besar,beskal kecik so boleh cilok2 

ok stop ngarot !

memang musykil jugak bout banglo nih 
tinggal tapak jep  
sederet uh,de jep uma,tetiba tapak tuh jep lopong ,de gate sume lah tapi
tapi sekarang dengar kata 
atas tapak banglo yang ghaib tu 
dah di binanya sebuah mahligai nan tersegam indah 
yang dimiliki oleh sebuah keluarga berbangsa india 
ok no picture 
i'm sorry !


No comments:

Post a Comment