Pages

Wednesday, June 8, 2011

macam maw pengsan woo . . .

Actually aku belum totally sehat walafiat tapi dah merayap ke pelbagai tempat.Maklumlah siblings aku memanglah ramai  tok follow my mak shopping.Memandangkan akulah satu-satunya yang tengah dok cuti nih,so aku follow lah mak aku ke mana saja beliau pergi.Alang-alang dah sebut about siblings meyh aku btaw korang satu mende,bila siang aku de 3 orang siblings tapi bila malam de 2 orang pulak,bila siang i'm da eldest one but bila malam i'm da youngest one among our siblings,wooo . . . magic kan cakaplah yang korang tak paham =.="  Ok,back to our topic,aku memang belum sehat bebeno,haiya ! tadi memang aku sangatlah weak,mana tak nya orang sakit patutnya dok uma diam-diam.Lagipun aku dah baham pelbagai jenis ubat yang membuatkan aku dibuai mimpi tapi tengah shopping nak tido ke mende.Dahlah pergi banyak tempat,asal masuk keta aku dah lentok nyesalnya tak denga kata encik balak . Hah,dah tersebut pulok about encik balak kan ? beliau memang sangat caring & protective.Taw tak ? dalam aku tengah berpantang ni,beliau siap list kn do & don't 


Do 

  • mam ubat on time
  • rest
  • dan seterusnya....... korang pon tak berminat nak taw pon law aku btaw 
Don't 
  • mam aisykim (ni sangat mara sebab kat uma aku selalu de stok)
  • minum sebarang air yang sejuk atau terdapat ais 
  • banyak lagilah & aku pon rasa korang tak berminat nak tahu 

Nak sambung baliklah cerita kat atas tuh ea ? Arini aku  bershopping bukan pe sebab ari sabtu ni rumah aku de wat kenduri arwah atok aku yang dah lebih 40 hari pemergian arwah ke rahmatullah. Al fatihah untuk allahyarham Hj Kamaludin Abd Aziz semoga beliau ditempatkan dalam golongan orang yang beriman.
So,my mak cam nak bg somethinglah aka souvenir tok jemputan nanti.Yaasin yang dicetak khas untuk disedekahkan atas nama arwah my atok,main souvenir tersebut tapi kitorang nak tambah lagi.That's y lah kami p merayap arini tok carik mende-mende tersebut sebagai tambahan.Finally,dah jumpa sume & kami pon decided nak balik,Aku pon cam dah nak pengsan , dalam kepala hotak niyh dah terbayang-bayang katil bagailah an tapi setibanya di rumah aku cam orang sehat lah pulak,ecxited gler nak packing souvenir bagai uh sampai habis lak tuh tapi tapi tapi kan after mende uh habislah aku pon habis jugak,tros pengsan selama 4 jam aka tdo ta seda seyh,dasat gak ubat doc tuh bg an sampai wat aku di alam kayangan sedemikian rupa.Oklah,penutup entry ni aku nak show lah kat korang sume hasil titik peluh aku & 2 orang ass aku aka siblings siang shj.De tetamu lak datang,dak trainee kapal kat tempat keja my ayah *tak tahulah pe specific name tok keja dak tuh,yg aku taw dy dak ALAM yang tgh prktikal lah.Ok,tata,doakan aku cepat sembuh,Amin.......

No comments:

Post a Comment