Pages

Wednesday, May 25, 2011

RENTUNG ! punah harapanQu

Ok,hari ni aku mengalami saket kepala yang teramat jugak lah smpai bantai tido 2 jam 30min 34saat 57detik 

*spesifik sungguh,hebat alarm aku tuh . Emm,bangkit dari tido tu aku ingatkan hilanglah,pehh,hilanglah pule,bertambah saket ada lah.Then,i take my time,relax2,layan DIVA 702 .  Pastuh,baru rasa ok sikit,makanya kebosanan melanda pule,so aku geledah dapo aku mencari something yang boleh dimasak bukan dimakan ok.
*nak makan kenalah masak dahulu tapi main point aku nak masak jep,bukan makan pon . FIY,aku memang minat giler memasak,abeh sume jenis resepi aku modified,yang bese mak aku masak begini,aku masak dgn style aku sendiri.Tapi main point entry ni dipost bukan nak citer yang aku ni bercita-cita nak jadik chef . Ooppss! *even memang de keinginan sedemikian rupa :p .  


Back to our topic   

Kejadian berlaku beberapa jam yang lalu

Tengah dok syok2 geledah dapo uh aku pon pat idea tok masak something  

Jeng  

Jeng  

Jeng
.
.
.
.
.
taraaaaa


Jemput-jemput ikan bilis 

Yep,puan-puan bahan-bahan yang diperlukan 


blaaa..blaaa..blaa.. 

tanya pakcik koranglah 
Chef Wan ke Chef google ke

Dah ah siap segala bagai ingredients  
*cam pe yang aku bgtaw kat atas tadi,aku dah modified resepi ni jugak
aku pon gorenglah beliau 
ok,nampaknya kita kena wat 2 trip 

settle 1st trip
tibalah masanya 2nd trip
before uh,aku alihkan kuali ke stove len 
memandangkan stove yg tadi uh,api dy dok bercengkrama pulok nan aku 
aku pon dah bertekad tak kan tergoda & dah berikrar akan setia pada yang satu
*agak lama ah nak tunngu dy masak,haiya!pe pny stove

aku pon maleh dok layan drama stove tuh 
then,aku poie lah kat stove ag satu 
wow!cmnih ah api yang saya mahukan
bawu syyiiookk nak menggoreng 
disinilah detik-detik hitam dalam idop aku bermula 
sementara nak tunggu mende uh masak 
aku poie lah layan tb sat 

malangnya.............  

aku terlupa yang aku tengah goreng jemput-jemput tadi 
haiyaaaa 
aku ingatkan dah settle 
pe pon tak boleh lah 
ni memang betol-betol rentung 
habis ah menjadi isu satu rumah 
dok gelakkan aku

tapi nasib bek gak ah jemput-jemput 1st trip uh ok 
pat gak ah makan 
yang penting 
tak membazir  
mak aku puji weyh,dia kata sedap  
yang rentung uh jadiklah hidangan para kucing yang rakus 

pssstt : ok,tade pic , sje jek nak kowg gune kuasa imaginasi kowg :p






No comments:

Post a Comment